Saturday, 28 May 2011

BeRcUtI WiTh mY PArEnT...

Assalamualaikum....hehehe...pndk je aq taip ni...
22/05/11 ari ahad....

trikh tu aq xleh lpa sbb time tu la pngubt skit aq hehehe "skit rndu"...:D
apa yg aq nak taip d cni adalah ari mak bpa aq dtg gi smnjg bercuti ngan ag n akak ipar aq n aq gak la trikut sama sbb slh satu sbb nak jnguk aq laaaa...hahaha (bngga gak la..)

ari ahad tu gak aq d hntr gi hotel tmpt pnginapan kmi olh pck aq...thnx kat pck aq sbb dah tlg hehehe
lbih kurang pukul 5ptg aq pon tiba la kat hotel tu....berdebar2 pon ada,hppy lgi lah ada...almaklum la nak jmpa parent n terlalu mrndukn mrka....hehehe...
akhrnya kmi pon bersalam la smbil cium2 lah hahaha...
rsa jd ank mnja la time tu...aq apa lgi ambik ksmptn bermnja hahaha (kalah adik aq yg bongsu)
jaat jgk aq ni hehehe....
lps rht2 jap,citer2 sal kolej,pljrn n glgt2 tmn aq kat asrama tu,mak aq pon hpy gak la dngr citer hehehe dah lma xciter lma2 ngan mak la katakn...pastu dah selesai bt smua tu kitaorg pon bersiap la nak jln gi pasar mlm yg berdktn ngan hotel tu...emm bnyk la bju2 cntk kat sna...nak beli tuk diri sndri tp fkr punya fikir niat tu pulak trbatal sbb xda yg berkenan ngan aq so belikn je la fmly2 lain kat kmpg tu hehehe....
tp aq ada 1 berkenan kat psr mlm tu hehehe...bju tu cntk sngt2 warna hitam slh satu fvrte colour aq emmm...bju tu bju jubah hitam ngan hiasannya yg cntk ngan manik2 yg tersusun..perrgghh mmg cntk la..
taapii...hampa sbb aq rsa aq xsesuai pkai bju mcm tu..tp siyes mmg cntk...hurmmm dah la lpakn je la....
ada msa n ada rzki t aq nak beli hehehe :) ...
kitaorg blik sbb dah lwt sngt....dah bis jln2 mmg pnt la tp mmg snok sbb jln ngan mak...
yg ni aq ska.....hehehe time aq,mak aq n bpa aq nak tdo 1 katil 3org la..kiranya aq kcu daun la ckit2 hahaha...(sory mak...) wktu tu aq kai sarong je kot tdo...pastu kaaaan..hehehe mak aq selimutkn n tepuk2 bahu aq...waaaa mmg berbaloi la aq rndu mak aq...mak aq belai aq mcm budak2 kecik...nak nangs pon ada....huh..!!! plg indah laaa.... (terharu)
dah pnt dah aq menaip nih...aduh!!!...(mengeluh ckit je ek..)

sbnrnya bnyk agi aq nak citer ni tp aq kena pndek kn crta la....
bnyk sngt nak di taip ni....hurmm...smpi ni je la aq nak citer...
nak tngkn minda nih dlu...ehehe....

daaaaaa.....wassalam...:)

UnTuKmU AdAm dAn hAwA...

Adam...

Kau bilang dirimu hebat dan kuat ibarat pahlawan,

Gagah perkasa seperti Badang,

Kau gunakan Hawa sebagai umpan,

Untuk membuktikan kelelakianmu yang hanya temberang.

Hawa...

Kau bangga dengan kecantikan lahiriah yang ada padamu,

Kau sanjung tinggi Adam yang terpikat dengan keindahan rupamu,

Kau tersenyum manis saat Adam melihat lenggok tubuhmu,

Tapi kau marah dan benci bila ada segelintir Adam yang menegurmu.



Adam...

Kadangkala kekacakan yang ada padamu,

Bisa membuat Hawa lemah dan cair ibarat ais terkena api,

Hati yang rapuh mudah luluh dan tunduk pada nafsu,

Jiwa yang halus mudah pula jatuh hati.



Hawa...

Iblis menggunakanmu sebagai umpan untuk memerangkap Adam,

Kau harus ambil kesempatan ini untuk memperdayakan Iblis,

Selamatkanlah Adam dari cengkaman api yang tidak akan terpadam,

Jatuhkanlah musuh Islam dengan akal satumu yang genius.



Adam...

Kata-kata manis nistamu bisa menggoda hati Hawa,

Senyum nakalmu membuatkan Hawa semakin suka,

Lembutmu dalam berkata membuatkan Hawa senang mendekatimu,

Sikap prihatinmu membuat Hawa tergilakan perhatianmu.



Hawa...

Sikapmu yang tidak endah menjadikan Adam berani terhadapmu,

Berani mengambil kesempatan untuk menyentuh maruahmu,

Ketidaktegasanmu membuatkan Adam semakin suka akan dirimu,

Hingga kau pun hanyut dalam dunia cinta palsu.



Adam...

Kau bilang akalmu sembilan mengalahkan nafsumu yang satu,

Gunakanlah akalmu itu untuk mendidik nafsumu yang boleh membinasakan Hawa,

Cerdikkanlah akalmu itu dengan berjihad menentang nafsumu,

Agar Hawa terpelihara sentiasa dalam jagaan taqwa.



Hawa...

Lenggok tubuhmu bisa membuat Adam terpaku dan mata menjadi sepi,

Lembut suaramu bisa mencairkan hati lelaki Adam,

Longgarkanlah pakaianmu agar tubuhmu tertutup rapi,

Tegaskanlah suaramu supaya syaitan tidak berpeluang merasuk Adam.



Oleh itu Adam...

Bersikap tegaslah dengan Hawa dalam setiap urusanmu,

Kau harus kuat dan sabar dalam membimbing Hawa yang semakin liar,

Kau harus teruskan perjuanganmu menentang hawa nafsumu,

Agar nafsu Hawa tidak terus-terusan menular.

Adam...



Hawa meminta agar kau bersikap tegas dan berani,

Supaya Hawa takut untuk menggoda dan mendekati,

Supaya syaitan tidak membisikkan godaan nafsu durjana,

Agar kau bisa menjadi pemimpin dan ketua yang diidami Hawa.



Begitu juga Hawa...

Mahalkanlah senyummu yang bisa menawan hati lelaki,

Jagalah dan peliharalah aurat dan maruah dirimu,

Untuk membentengi nafsu yang sangat dibenci,

Agar kau suci terpelihara saat Adam menyuntingmu.



Hawa...

Adam mudah cair dengan keanggunan wajahmu,

Namun...itu bukanlah yang Adam harapkan,

Adam mengharapkan Hawa yang berpegang teguh pada agama sebagai penyuci kalbu,

Adam juga menginginkan Hawa yang sopan dan memelihara aurat dalam berpakaian.

Dan


Untukmu Adam :

Jadilah Adam yang berpendidikan tinggi dalam agama yang bisa membimbing Hawa dari menjadi mangsa godaan syaitan dan nafsu yang boleh membinasakan.

Jadilah Adam yang murah dengan kata-kata nasihat dan teguran yang boleh memperbaiki Hawa.

Jadilah Adam yang sentiasa berjuang menentang nafsu dan memelihara maruah diri untuk orang tercinta yang sah bergelar isteri.

Jadilah juga Adam yang boleh menjadi ketua keluarga, imam dalam solat berjemaah dan pemimpin agama seperti yang diingini oleh Hawa.


Untukmu Hawa :

Jadilah Hawa yang tinggi dengan didikan agama, merendah diri dengan akhlak terpuji dan baik hati. Jadilah Hawa yang menjaga aurat dan maruah diri dari sewenang-wenangnya dilihat ajnabi.

Jadilah Hawa yang sentiasa haus akan ilmu nasihat dan teguran sebagai persiapan menjadi Hawa yang solehah untuk seorang yang sah bergelar suami.

Jadilah juga seorang Hawa yang bisa menjadi anak, ibu dan isteri yang solehah serta hamba Allah yang beriman dan bertaqwa seperti yang diidamkan oleh Adam.

by : iluvislam....